تحقیق بررسی رابطه بین شخصیت و خلاقیت

مطالب دیگر:
📒فن و هنر سفالگري و بررسی تاریخچه آن و سفالگری در نیشابور و نگاهی بر طراحی نقوش روی سفال📒اشتغال زایی و سودآوری در حرفه نانوانی و بررسی نان و مواد تشکیل دهنده آن و ارائة بهترين راهها براي📒نقشه کشی و بررسی کاربرد و اصول و ابزار آن و بررسی پرسپکتیو و مصالح ساختماني📒شناخت و تحليل ساختار سازماني و مدیریتی شركت صنعتي محورسازان ايران📒تجزيه و تحليل سيستمهای قوطي سازي و ارائه راهکارهایی برای دستیابی به به يك سيستم نظام حل مسئله قوی📒بررسی ترانسفورماتورهای جریان و ولتاي و فوق توزیع و انواع آن و بررسی یخش سرویس و تعمیرات📒تعارض سازماني و بررسی تعريف، مباني، انواع و مديريت آن📒بررسی رهبری و مدیریت و مقایسه آنها📒بررسی مکتب کارکردی ساختاری آمریکا و نگرشی به مبحث آزادی و نتایج آن و فساد مالی از نظر جامعه شناسی📒تنظيم كننده هاي ولتاژ و بررسی انواع آن و عوامل موثر بر تنظیم ولتاژ📒جو سازمانی و بررسی تعریف و نظریه ها و ابعاد آن📒مديريت استراتژيك و بررسی ضرورت و موانع آن📒بررسی آهن کششی و خصوصیات و کاربردهای آن📒بررسی حوادث ناشی از برق و علل آن و بررسی عایق بندی حوادث برقی📒بررسی انواع دکل ها و بررسی دکلهای بی سیم و مخایراتی و تلفن همراه و خطرات و استاندارهای آنها📒بررسی دکل ها و انواع آن و بررسی دکل های دریایی و حفاری📒قالب بندی و بررسی انواع آن و مصالح و بارهای وارد به قالب📒گوجه فرنگی و بررسی ترکیبات شیمیایی و خواص و کشت آن📒بررسی مشهورترین ابتیع و آثار تاریخی ایران بعد از اسلام📒یررسی پرورش ماهي قزل آلا و اصول تغذيه و غذادهي در پرورش ماهي قزل آلا📒بررسی وجدان و وجدان کاری و نقش آن در نیل به اهداف سازمانی و عوامل موثر و راههای تقویت وجدان کاری📒الزامات گرامیداشت و تحقق سال نوآوری و فناوری📒مدیریت تشکیلات كارگاه و بررسی سازمان و دوره زمانی و مراحل آن📒بررسی کاخ های معروف ایران و بررسی تاریخچه آنها📒روانشناسي در مديريت و بررسی خلاقیت و تصمیم گیری و برنامه ریزی و شخصیت مدیران
مقاله شخصیت و خلاقیت , تحقیق , رابطه بین شخصیت و خلاقیت , خلاقیت , شخصیت و خلاقیت , شخصیت , تفکر خلاق , فرآیند خلاقیت|لینک فایل|krj
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد تحقیق بررسی رابطه بین شخصیت و خلاقیترا مشاهده می نمایید .

- مقدمه: بررسي اهداف آموزش و پرورش در سطح جهان و در ايران، به خوص در پنج سال دوم (طرح كليات نظام آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران) اراده و تعقل خويش منطقي و خلاق بينديسد و به جاي وابستگي و استفاده از دست آوردهاي اقتصادي و فرهنگي ديگران، مولد دانش، تكنولوژ‍ي و فرهنگ مناسب براي زندگي مستقل، فعال و خلاق در عصر دانايي باشند.اين موضوع اخيراً توجه بسياري از دانشمندان و مسئولان كشورهاي مختلف به ويژه ممالك در حال توسععه را به خود جلب كرده است به نحوي كه تغيير نظام آموزش و پرورش از نظري صرف به نظري توام با عمل پرورش افراد پويا و خلاق به جاي افراد ايستا مورد توجه خاص قرار گرفته است.شناسايي و به عرصه ظهور رسانيدن برخي از استعدادهاي انساني كه تاثيرات عميقي بر جامعه مي گذارد از جمله خالاقيت تفكر، مساله يابي از مهم ترين اهداف آموزش و پرورش اين قرن خلاقيت است

خلاقيت چيست؟

اكثر مردم كلمه خلاق را به اشتباه به عنوان مترادف كلمه پر استعداد و باهوش به كار مي برند.منظور آن ها اين است كودكي كه داراي استعداد غير معمول در بعضي از زمينه ها باشد و يا از هوش بالايي برخوردار گردد كودك خلاقي است، اما خلاقيت همان استعداد يا هوش نيست.در سال هاي دهه ي 1920 هزاران دانش آموز در كاليفرنيا مورد آزمايش قرار گرفته اند كه تنها چند صد نفر از آن ها با استعداد يا سرآمد شناخته شدند و پيشرفت اين كودكان با هوش و سرآمد در سراسر زندگي بزرگسالي مورد پيگيري قرار گرفت تا ساال 1970 يعني در طول 50 سال حتي يكي از اين افرا به خاطر خلاقيت در هيچ زمينه اي معروف نشده اند، هم چنين محققين خلاقيت متوجه شده اند كه هم خلاقيت سطح بالا و هم خلاقيت سطح پايين در كودكان هوشبهر بالا و كودكان هوشبهر متوسط ديده مي شود، پس خلاقيت همان هوش و يا بااستعداد بودن نيست و صرفا تقليد و يا حفظ كردن نمي باشد.هر چيزي كه مردم انجام مي دهند و يا مي گويند مي تواند خلاقيت به حساب آيد در صورتي كه داراي اين دو ضابطه باشند

فرمت فایل word

تعداد صفحات 42

دارای فهرست مطالب

آماده پرینت گرفتن

فهرست

1- مقدمه: 1

2-خلاقيت چيست؟. 2

2-1 فرآيند خلاقيت داراي پنج مرحله است: 3

2-2 تفكر خلاق: 4

2-3 عوامل موثر در خلاقيت: 5

2-4 ويژگي هاي افراد خلاق.. 7

2-5 ويژگي هاي دانش آموزان خلاق.. 8

2-6 هوش و خلاقيت... 11

2-7 خلاقيت و پيشرفت تحصيلي.. 11

3- شخصيت چيست؟. 13

3-1 عوامل موثر بر شخصیت: 14

3-1-1 عوامل زیستی شخصیت : 15

الف : جنس... 15

ب : سن.. 18

ج- عوامل عصبی – غددی.. 18

3-1-2 عوامل اجتماعی شخصیت : 19

الف: تعلیم و تربیت... 19

ب: نقش اولین سالهای زندگی.. 20

3-2 فرآيندهاي اصلي در رشد شخصيت... 25

3-3 نظريه فرويد در مورد شخصيت: 27

3-4 روش هاي سنجش شخصيت: 33

4- پنج عامل شخصیت... 34

عامل اول: برونگرایی (E)

صفات مرتبط با برونگرایی: 35

عامل دوم: روان رنجورخویی (N)

صفات مرتبط با روان رنجور خویی: 35

عامل سوم: گشودگی 36

صفات عامل گشودگی: 36

عامل چهارم: توافق (A)

صفات عامل توافق: 37

عامل پنجم: وظیفه شناسی (C)

صفات عامل وظیفه شناسی: 37

منابع: 38